Acupunctuur Nuenen

Sas acupunctuur Nuenen

In 2007 richtte ik, Sas Odenthal, gediplomeerd acupuncturiste, Praktijk Eindhoven op. Dit is een praktijk voor acupunctuur, massage en yoga. De praktijk begeleidt ook mensen die nog nooit acupunctuur ondergaan hebben en mensen die bang zijn voor naaldjes.

Personen uit Nuenen en omliggende gemeenten kunnen bij Praktijk Eindhoven voor massage, accupunctuur en yoga terecht, bij pijn en klachten als:

• Darmklachten, zoals Colitis Ulcerosa, de ziekte van Crohn en prikkelbaar darmsyndroom (PDS)

• Hoofdpijn, migraine, spanningshoofdpijn, clusterhoofdpijn

• Nekpijn en nekklachten, rugpijn en rugklachten

• Klachten aan alle gewrichten zoals bijvoorbeeld schouderpijn en schouderklachten

• Hooikoorts en andere allergieklachten

• Buikpijn en buikklachten, maagpijn en maagklachten

• Misselijkheid, bijvoorbeeld zwangerschapsmisselijkheid

• Problemen bij zwanger worden

• Klachten als gevolg van zwangerschap

• Huidproblemen, zoals eczeem en psoriasis

• Hernia

• Menstruatieklachten, pijn bij menstruatie, verstoorde menstruatiecyclus

• Klachten als gevolg van een whiplash

• Spanningsklachten, waaronder onrust, ‘kort lontje’

• Depressieve klachten

• Problemen met afvallen, gewichtsproblemen

• Problemen met slapen

• Onverklaarbare pijnen of klachten

Acupunctuur Nuenen

Mensen uit Nuenen en omgeving kunnen bij Praktijk Eindhoven terecht voor een grote verscheidenheid aan acupunctuur:

• Klassieke acupunctuur

• Schedelacupunctuur

• Vijf Elementen acupunctuur

• Cardio-acupunctuur

• Buikacupunctuur

• Ooracupunctuur

• TSEA electro acupunctuur

• Cosmetische acupunctuur

Bij veel klachten is er sprake van een verstoring van bepaalde processen in het lichaam. De natuurlijke balans wordt herstelt door het plaatsen van naaldjes. Op die manier gaat alles weer werken zoals het hoort. Acupunctuur verhelpt bijvoorbeeld rugpijn, nekklachten, hoofdpijn en schouderklachten.

Massage Nuenen

Kinderen, jongeren en volwassenen uit Nuenen en omgeving zijn bij Praktijk Eindhoven ook van harte welkom voor een verscheidenheid aan vormen van massage. Sas Odenthal biedt in haar praktijk de volgende massages aan:

• Ontspanningsmasssage

• Chinese massage

• Shiatsu massage, ook wel bekend als drukpuntenmassage

• Taoïstische orgaanmassage.

Massage helpt uw gedachten tot rust te komen. Het stimuleert daarnaast het zelfhelend vermogen van het lichaam. Massage laat de spieren en zenuwen ontspannen en maakt de ademhaling dieper.

Een vorm van massage waarvoor u bij Praktijk Eindhoven terecht komt is een Japanse Shiatsu massage. Deze drukpuntenmassage verbetert onze beweeglijkheid en versterkt het immuunsysteem. Door de stabiele druk op het lichaam, tijdens deze vorm van massage, ontstaat een ontspanning op diep niveau.

Sas biedt in haar praktijk ook Taoïstische orgaanmassage aan. Organen die uit spierweefsel bestaan, zoals de blaas, galblaas, hart, milt, dunne darm, dikke darm en de baarmoeder, kunnen gespannen raken. De verhardingen die dan ontstaan kunnen pijn doen. Organen die niet uit spierweefsel bestaan, zoals de nieren, lever, longen en alvleesklier, kunnen verharden en verkleven met het diafragma, de ribben, het bekken of de ruggenwervel. Bij Taoïstische orgaanmassage wordt alles los gemasseerd, waardoor de pijnklachten verdwijnen, ademhaling dieper wordt en de gezondheid verbetert. Deze vorm van massage kan ook ingezet worden bij chronische darmziekten als de ziekte van Crohn en Colitis Ulcerosa.

Daarnaast biedt praktijk Eindhoven ook Chinese massage en ontspanningsmassage. Deze massagevormen kunnen deel uit maken van een gehele behandeling.

Yoga Nuenen

Naast acupunctuur en massage kunnen mensen uit Nuenen en omgeving, ook bij Praktijk Eindhoven terecht voor yoga. De volgende yogalessen worden geboden: power yoga, Flow yoga, Hatha yoga en zwangerschapsyoga.

Naast het feit dat yoga zorgt voor een algehele betere gezondheid, biedt het tevens ontspanning. Tevens kan het zorgen voor een sneller herstel indien er sprake is van klachten, pijn of een post-operatief traject.

Heeft u interesse in het aanbod van Praktijk Eindhoven, neem dan vrijblijvend contact op met praktijk. Telefonisch, per e-mail of via de contactgegevens op de website kunt u zich aanmelden. Er wordt vervolgens een intakegesprek met u gepland. Wanneer vervolgens een diagnose gesteld is, zal een passend behandelplan worden opgesteld. Naar aanleiding hiervan zal de behandeling, bestaand uit acupunctuur en/of massage, plaatsvinden. Tevens kunt u bij Praktijk Eindhoven terecht voor yoga en voedingsadvies.

Praktijk Eindhoven ligt direct op de route vanuit Nuenen en omgeving bekeken en is derhalve goed bereikbaar vanuit de gemeente Nuenen.