Hatha yoga

yoga_krijger3

Hatha yoga is de meest klassieke vorm van yoga. Behalve een fijne mix van inspanning en ontspanning is Hatha yoga ook goed voor je gewrichten en je spieren. Sommige asana’s (houdingen) zorgen ervoor dat je hormoonhuishouding wordt gebalanceerd. Je voelt je vaak binnen enkele weken lekkerder in je lijf. Diverse klachten kunnen verminderen of verdwijnen. Hatha yoga zorgt voor meer ontspanning, meer kracht, balans, uithoudingsvermogen en flexibiliteit.

Yoga maakt je aandachtiger, het vergroot je bewustzijn. Het verhoogt je concentratievermogen en zorgt voor meer ruimte in je hoofd. Je leert afleidende gedachten los te laten en zult minder snel irritaties ervaren.

Gezonder van binnen is fitter en mooier van buiten

yoga_ploeg

Yoga beoefenen is een goede manier om stress te verminderen en om stressvrij te blijven. Dat is mooi want stress heeft een negatief effect op je immuunsysteem. Het werkt positief op je zenuwstelsel, alle klieren en organen en je wordt er soepeler van. Dat werkt door in je hele welzijn, je voelt je duidelijk fitter.

Hatha Yoga voor beginners én gevorderden

De lessen zijn ook toegankelijk voor mensen die nog nooit yoga gevolgd hebben. Elke houding kan in verschillende gradaties uitgevoerd worden. De lessen zijn ook uitdagend voor mensen die veel ervaring met yoga hebben of op andere wijze fit en soepel zijn.

yoga_danser

Herstellen met Hatha Yoga

Bij Hatha yoga wordt al tijdens de les gewerkt aan het herstel na de inspanningen, waardoor je lichaam zo min mogelijk afvalstoffen opbouwt.

Overgewicht

Hatha yoga biedt ondersteuning bij gewichtsproblemen, je metabolisme wordt gebalanceerd waardoor je veel gemakkelijker op je natuurlijke gewicht terecht komt en blijft.